رمز ارز okb و پیش‌بینی قیمت okb برای آینده

این مطلب توسط تیم زوم ارز تهیه و ارائه شده است. چنانچه قصد دارید اطلاعات تخصصی در زمینه بلاکچین و رمز ارزها دریافت کنید، می‌توانید به وبسایت آموزشی و خبری زوم ارز رجوع کنید.

مقدمه

ارز دیجیتال okb یک توکن با استاندارد ERC-20 است که بر روی بلاکچین اتریوم توسعه یافته است. توکن okb که جزو توکن‌های کاربردی دسته‌بندی می‌شود، مزایای مختلفی را برای کاربران پلتفرم صرافی OKX فراهم می‌کند. کاربران می‌توانند بسته به تعداد توکن‌هایی که در اختیار دارند، در کارمزد معاملات تخفیف دریافت کنند، به پیشنهادات سایر توکن‌ها دسترسی داشته باشند یا در ازای سپرده‌گذاری رمز ارز okb سود دریافت کنند.

توکن okb همچنین به عنوان یک توکن ضد تورمی طراحی شده است؛ به این معنی که با گذشت زمان تعداد توکن‌های عرضه شده کاهش خواهد یافت تا ارزش آن حفظ شود. پلتفرم OKX برای این منظور از پروتکل بازخرید و توکن‌سوزی استفاده می‌کند. صرافی ارز دیجیتال OKX به عنوان صادرکننده این توکن هر سه ماه یکبار میلیون دلارها را صرف بازخرید و سوزاندن توکن‌های okb می‌کند.

علی‌رغم گستردگی فناوری بلاکچین و رمز ارزها در دنیای امروز، هنوز هم بسیاری از سرمایه‌گذاران و علاقه‌مندان به حوزه کریپتو از توجه به پروتکل‌ها و پروژه‌های کریپتو جدید غافل نمی‌شوند. یکی از این پروژه‌های موفق و فعال در عرصه کریپتو توکن okb بوده که به رشد خود ادامه داده است و جزو ارزهای دیجیتال برتر بازار قرار می‌گیرد. این پروژه توانسته است از زمان راه‌اندازی خود رشد قابل توجهی را تجربه کند.

ارز دیجیتال okb چیست

قبل از آنکه به تعریف ارز دیجیتال okb بپردازیم، خالی از لطف نیست که اشاره کوتاهی به توکن‌های کاربردی یا utility token داشته باشیم.

توکن کاربردی چیست

توکن کاربردی عبارت است از یک ارز دیجیتال فعال بر روی یک شبکه بلاکچین قرارداد هوشمند که عملکرد خاصی برای آن در اکوسیستم پروژه تعریف شده است. به طور کلی، بر خلاف ارزهای دیجیتالی مانند بیت کوین که وسیله‌ای برای تبادل ارزش هستند، توکن‌های کاربردی به گونه‌ای طراحی شده‌اند که در قرارداد هوشمند پروتکل مربوطه مورد استفاده قرار بگیرند.

همچنین، این دسته از توکن‌ها بر خلاف رمز ارزهای‌ی مانند بیت کوین یا لایت کوین از طریق فرآیند استخراج یا همان ماینینگ ایجاد نمی‌شوند. هر پروژه کریپتو می‌تواند با راه‌اندازی توکن کاربردی خود دسترسی کاربران را به امکانات ویژه امکان‌پذیر کند. از توکن‌های کاربردی می‌توان مثلاً برای خرید آیتم‌های درون بازی در عناوین متاورس مانند سندباکس استفاده کرد یا چنانکه اشاره شد، کاربران می‌توانند با رمز ارز okb به عنوان مثال برای کارمزد معاملات تخفیف بگیرند.

تعریف ارز دیجیتال okb

ارز دیجیتال okb به کاربران خود ویژگی‌هایی مانند کاهش هزینه‌های تراکنش و همچنین قدرت حاکمیت و رأی دادن در شبکه را ارائه می‌دهد. این توکن در اصل توسط بنیاد بلاکچین OK و صرافی ارز دیجیتال OKX عرضه شد. این صرافی واقع در مالت از لحاظ حجم معاملات در رتبه چهارم و از لحاظ نقدینگی در رتبه سوم برترین صرافی‌های ارز دیجیتال جهان قرار می‌گیرد.

این پلتفرم از جهاتی شبیه بایننس به عنوان بزرگ‌ترین صرافی ارزهای دیجیتال جهان است، اما تفاوت‌های کلیدی بین هر دو پلتفرم وجود دارد. به عنوان مثال می‌توانیم به ارائه خدمات استخراج ابری اختصاصی به کاربران و تحقیقاتی که بر روی ارائه معاملات آپشن متمرکز شده است، اشاره کنیم. بایننس از سوی دیگر این هدف را دنبال می‌کند که طیف گسترده‌ای از خدمات ارزهای دیجیتال را در مقیاس جهانی به کاربران ارائه دهد.

صرافی OKX در سال 2017 تأسیس شد و توکن کاربردی okb در ماه مارس سال 2018 عرضه شد. این صرافی قبل از راه‌اندازی شبکه اصلی یا مین نت خود در دسامبر 2020 ده نسخه از شبکه تست یا تست نت را آزمایش کرد. ارز دیجیتال okb در ابتدا بر روی بلاکچین اتریوم راه‌اندازی شد، اما بعداً به شبکه بلاکچین اختصاصی OKX منتقل شد.

صرافی OKX قصد عرضه تعداد کل 1 میلیارد توکن را داشت، اما 700 میلیون واحد آن هرگز عرضه نشد. در حال حاضر، 300 میلیون عدد توکن عرضه شده وجود دارد. OKX برنامه بازخرید و سوزاندن توکن‌های okb را از ماه مه سال 2019 کلید زد. کاربران می‌توانند از طریق داشبورد اختصاصی که در وبسایت صرافی طراحی شده است، به اطلاعات مربوطه رمز ارز okb دسترسی داشته باشند.

معرفی مقالات برتر در سایت زوم ارز

  1. بیت کوین چیست؟
  2. بلاکچین چیست؟
  3. اتریوم چیست؟

عملکرد رمز ارز okb

صرافی OKX به عنوان یکی از بزرگ‌ترین صرافی‌های ارز دیجیتال در دنیا خدمات متنوعی را در حوزه کریپتو به کاربران خود از سرتاسر جهان ارائه می‌دهد. از این جمله می‌توانیم به معاملات کریپتو-فیات، کریپتو-کریپتو، معاملات مشتقه و غیره اشاره کنیم. توکن بومی این مجموعه با نماد OKB عملکردهای مختلفی را در این راستا از تخفیف در کارمزد معاملات گرفته تا حقوق حاکمیتی ایفا می‌کند.

کاربران OKX همچنین می‌توانند با نگهداری و ذخیره کردن توکن‌های okb سود دریافت کنند. ویژگی OKX Profit این قابلیت را در اختیار کاربران قرار می‌دهد که از طریق دارایی‌های خودشان کسب درآمد کنند. به علاوه، کاربران با نگهداری بیش از 100 توکن برای مدت پنج روز متوالی می‌توانند از پلتفرم Jumpstart نیز استفاده کنند که پلتفرمی برای فروش توکن در بستر صرافی OKX است.

توکن okb به عنوان دارایی اصلی OKX به صورت درون زنجیره‌ای برای پشتیبانی از معاملات اسپات، فیوچرز و در عین حال ایجاد اپلیکیشن‌های مقیاس‌پذیر مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. علاوه بر این، طراحی لایه‌ای و ویژگی امضای چندگانه نیمه مستقل زمان دستیابی به اجماع توسط ولیدیتورها را به حداقل می‌رساند، مقیاس‌پذیری را افزایش می‌دهد و به بهبود امنیت کمک می‌کند.

برای حفظ ارزش توکن‌های okb و بالا بردن جذابیت سرمایه‌گذاری، OKX برنامه بازخرید و توکن‌سوزی را هر سه ماه یکبار اجرا می‌کند. این پلتفرم از 30 درصد درآمد حاصل از کارمزدهای معاملات اسپات برای دستیابی به هدف مذکور استفاده می‌کند.

به طور کلی، عملکرد توکن OKB را می‌توان در سه مورد زیر خلاصه کرد.

  • دریافت تخفیف در کارمزد معاملات
  • کسب درآمد غیر فعال از طریق نگهداری و ذخیره کردن توکن‌ها
  • حقوق حاکمیتی و حق رأی در تصمیم‌گیری‌ها و پیشنهادات صرافی OKX

اهداف و ویژگی‌های رمز ارز okb

رمز ارز okb ارتباط بین بخش‌های مختلف صرافی OKX را تسهیل کرده و در عین حال، به واسطه مدل ضد تورمی برای کاربران ارزش فراهم می‌کند. ارز دیجیتال okb در ابتدا قرار بود برای استیک کردن و رأی دادن در شبکه بلاکچین OKX به کار گرفته شود، اما اکنون از توکن‌های دیگری برای این منظور استفاده می‌شود.

بسیاری از کاربران جهت گرفتن تخفیف در کارمزد معاملات خودشان این توکن را نگهداری می‌کنند. با وجود این، توکن okb کاربردهای دیگری نیز دارد؛ از آن جمله می‌توانیم به معاملات مارجین، وام دادن یا لندینگ، درآمد غیر فعال، دسترسی انحصاری به توکن‌هایی که قرار است در صرافی OKX لیست شوند، تبدیل دارایی‌های اندک به OKB و خرید مجموعه‌های NFT اشاره کنیم.

از توکن‌های OKB در زندگی واقعی و روزمره نیز می‌توان استفاده کرد. بیش از 80 اپلیکیشن مختلف هستند که از پرداخت‌های okb پشتیبانی می‌کنند. به عنوان مثال، Alchemy Pay و Now Payments هر دو امکان انجام پرداخت با توکن OKB را در کشورهای مختلفی فراهم می‌کنند. OKX شرکای دیگری نیز دارد که این امکان را به کاربران می‌دهند تا از ارز دیجیتال okb برای پرداخت هزینه خدمات آنلاین مانند اشتراک بیت تورنت استفاده کنند.

ویژگی‌های رمز ارز okb

  • ارز دیجیتال okb در اصل یک توکن مبتنی بر استاندارد ERC-20 بلاکچین اتریوم و توکن کاربردی صرافی OKX است.
  • کاربران بسته به تعداد توکن‌هایی که در اختیار دارند و میزان حجم معاملات می‌توانند تا 40 درصد تخفیف در کارمزد معاملات دریافت کنند.
  • توکن OKB دارای طراحی ضد تورمی است و مقادیری از آن به صورت سه ماهه توسط صرافی OKX جهت حفظ ارزش توکن سوزانده می‌شوند.
  • کاربران می‌توانند دارایی‌های اندک خود را در پلتفرم صرافی مستقیماً به رمز ارز okb تبدیل کنند.
  • برنامه‌ای تحت عنوان Jumpstart به کاربران اجازه می‌دهد که توکن‌هایشان را در اختیار پروژه‌های کریپتو آتی قرار دهند و پاداش دریافت کنند.
  • از طریق صرافی OKX می‌توان از توکن‌های okb برای لندینگ C2C (مشتری به مشتری) استفاده کرد.
  • چنانچه مقدار خاصی از توکن‌های okb را نگهداری کنید، می‌توانید به پیشنهادات ویژه توکن‌های جدید دسترسی داشته باشید.

پیش‌بینی قیمت OKBبرای آینده

در زمان نگارش این مطلب (فروردین 1402) و بر اساس آخرین داده‌های جمع‌آوری شده، ارز دیجیتال OKB در حال حاضر در محدوده قیمتی 53 دلار معامله می‌شود. بر همین اساس، توکن کاربردی OKX اکنون در رتبه بیست و دوم برترین ارزهای دیجیتال بازار قرار دارد. تعداد در گردش این توکن برابر 60 میلیون عدد است و ارزش بازار آن به حدود سه میلیارد و دویست میلیون دلار می‌رسد.

قیمت توکن okb در طی 24 ساعت گذشته با توجه به افزایش حجم معاملات و ارزش بازار، توانسته است بیش از 16 درصد افزایش را تجربه کند. این توکن در طی 7 روز گذشته در روند صعودی خوبی قرار داشته و ارزش هر عدد از آن 28.27 درصد افزایش پیدا کرده است. OKB همچنین پتانسیل خوبی را اخیراً به نمایش گذاشته است که می‌تواند فرصت خوبی برای سرمایه‌گذاری باشد.

بر اساس تحلیل تکنیکال انجام شده به کمک هوش مصنوعی انتظار می‌رود که قیمت OKB در سال جاری میلادی حداقل به 55.98 دلار برسد. در همین حال، حداکثر قیمتی که پیش‌بینی می‌شود OKB بتواند به آن دست پیدا کند 66.38 دلار است. قیمت متوسط مورد انتظار نیز برابر 57.98 دلار است.

در جدول زیر می‌توانید پیش‌بینی حداقل، حداکثر و میانگین قیمت رمز ارز okb را برای سال‌های آینده مشاهده کنید.

سال کمترین قیمت قیمت متوسط بیشترین قیمت
2024 77.79 دلار 80.56 دلار 92.60 دلار
2025 114.16 دلار 118.18 دلار 135.67 دلار
2026 172.58 دلار 178.49 دلار 197.37 دلار
2027 249.68 دلار 256.81 دلار 296.72 دلار
2028 362.91 دلار 373.19 دلار 428.19 دلار
2029 528.81 دلار 547.47 دلار 632.13 دلار
2030 750.79 دلار 772.69 دلار 915.91 دلار

معرفی صرافی‌ها و کیف پول ارز دیجیتال okb

ساده‌ترین و آسان‌ترین راه برای خرید توکن okb استفاده از صرافی ارز دیجیتال OKX است، اما صرافی‌های دیگری نیز وجود دارند که برای خرید و یا فروش ارز دیجیتال OKB می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. برای این منظور به تنها چیزی که نیاز دارید اینترنت، تلفن همراه هوشمند یا رایانه شخصی است. پس از ثبت نام و ایجاد حساب کاربری در یکی از صرافی‌هایی که از ارز دیجیتال okb پشتیبانی می‌کنند، می‌توانید نسبت به خرید و فروش این توکن اقدام کنید.

در حال حاضر می‌توانید از 13 صرافی مختلف برای خرید و فروش توکن‌های okb استفاده کنید. صرافی MEXC از لحاظ حجم معاملات 24 ساعته در رتبه نخست در میان برترین صرافی‌های okb قرار می‌گیرد. در ادامه جدولی آورده شده است که تعدادی از برترین صرافی‌های okb را نشان می‌دهد.

همچنین، برای ذخیره کردن و نگهداری توکن‌های okb به یک کیف پول مناسب و سازگار نیاز دارید. کیف پول okb یک برنامه نرم‌افزاری یا یک سخت‌افزار است که به شما اجازه نگهداری، ارسال و دریافت توکن‌ها را می‌دهد. شما با استفاده از کلید خصوصی می‌توانید به دارایی‌هایتان در بستر بلاکچین دسترسی داشته باشید و با شبکه OKB برای ارسال یا دریافت رمز ارز okb تعامل برقرار کنید.

صرافی کیف پول
MEXC Ledger
Hotbit MetaMask
Coinex Trust Wallet
HitBTC Ambire Wallet
Lbank Atomic Wallet
OKX BitKeep
FinexBox BitPay
BitMart Coin98
Probit Exchange Coinomi
XT FreeWallet

منبع: زوم ارز

کلمه کلیدی: رمز ارز okb

 

مطالـب پیشـنهادی
مشخــصات فایــل بازی
  • منبع: گیم ستاپ
  • پسورد: www.gamesetup.ir

دیدگاهتان را بنویسید