کپی تریدینگ فارکس چیست؟

کپی تریدینگ قابلیتی در بروکر فارکس است که به سرمایه‌گذاران و تریدرهای تازه‌کار کمک می‌کند تا استراتژی معاملات افراد حرفه‌ای را کپی کرده و از آن برای رسیدن به سود استفاده کنند. درواقع هر معامله‌ای که افراد حرفه‌ای در حساب خود باز می‌کنند، بصورت خودکار برای تازه‌کاران نیز باز شده و اگر به سود برسند، آنها نیز به سود می‌رسید. البته که باید بخشی از این سود را با حرفه‌ای‌ها شریک شوند! درحال حاضر اکثر بروکرهای معتبر از جمله سایت آلپاری این قابلیت را به کاربران خود ارائه می‌دهند و تمامی علاقمندان به سرمایه‌گذاری در دنیای فارکس که به دلیل کمبود وقت و یا دانش ناکافی از حضور در این صنعت جامانده‌اند، میتوانند راه خود را بیابند. در ادامه بیشتر از این قابلیت مهم بروکرها صحبت خواهیم کرد.

کپی تریدینگ چیست؟

کپی تریدینگ این روزها یکی از بهترین استراتژی‌های معاملاتی بوده که به افراد کم تجربه که تخصص زیادی نسبت به بازارهای مالی ندارند، کمک می‌کند تا بتوانند در این صنعت حاضر شوند.

اولین بار این قابلیت در سال 2005 توسط شرکت‌های eToro و Zulutrade رونمایی شد و هم‌اکنون تقریبا تمامی بروکرهای معتبر مانند ویتاورس و اوتت مارکتس این قابلیت را ارائه می‌دهند. چه بسا که با پیشرفت تکنولوژی این کپی‌برداری می‌تواند هم به صورت خودکار و هم دستی نیز انجام گیرد.

روش استفاده از Copy Trading به این شکل است که معامله‌گران باید یک تریدر حرفه‌ای را در بروکری مثلا سایت آلپاری انتخاب کنند و پرتفوی خود را با آن هماهنگ نمایند. سپس انتخاب می‌کنند که قصد چه میزان سرمایه‌گذاری را دارند و از همه مهم‌تر میخواهند در کدام یک از بازارهای مالی (سهام، ارزهای خارجی، کریپتو و…) سرمایه‌گذاری انجام گیرد. پس از این مراحل؛ عملیات کپی برداری آغاز خواهد شد.

کپی تریدینگ در بروکر آلپاری

سایت آلپاری یکی از قدیمی‌ترین و محبوب‌ترین بروکرهای فعال فارکس در ایران است که تقریبا به انتخاب اول تریدرهای حرفه‌ای تبدیل شده است. از همین‌رو خیلی دور از انتظار نیست بگوییم شرایط کپی تریدینگ در این سایت طرفداران زیادی داشته و افراد زیادی از این طریق توانسته‌اند به دنیای سرمایه‌گذاری در فارکس ورود کنند.

اما سوال اینجاست؛ Copy Trading در این بروکر چه شرایطی دارند؟

کپی تریدینگ در بروکر آلپاری از طریق حساب پم (PAMM) انجام می‌گیرد. این حساب به‌گونه‌ای‌ست که سرمایه‌گذاران می‌توانند سرمایه خود را با یک تریدر حرفه‌ای به اشتراک بگذارند. در این حساب دیگر احتیاجی به حضور کاربران نبوده و دارایی آنها به یک تریدر حرفه‌ای اختصاص خواهد یافت تا زیر نظر او و براساس استراتژی‌های تعریف شده، معاملات را پیش ببرند.

شرایط کپی تریدینگ سایت آلپاری

برای شروع کپی تریدینگ در سایت آلپاری لازم است تا قوانین و شرایط آن را بدانید:

  • حداقل سرمایه؛ 50 دلار
  • حداقل زمان سرمایه‌گذاری؛ بیشتر از 1 ماه
  • سودآوری نامحدود

اگر حتی از سرمایه محدودی برخوردارید، نگران نباشید! زیرا با حساب پم بروکر آلپاری یک مدیر حساب خواهید داشت که سرمایه شما را مدیریت کرده و سودآوری می‌رساند.

کدام تریدرها برای کپی تریدینگ مناسب‌اند؟

حتی اگر بخواهید در یکی از بزرگ‌ترین بروکرهای فارکس در ایران فعالیت کنید، باز هم این سوال برای شما مطرح خواهد بود که معاملات خود را از کدام تریدر حرفه‌ای کپی کنیم؟ خب باید بگوییم بروکر آلپاری برای رفع این مشکل یک لیست از معامله‌گران بزرگ و حرفه‌ای خود آماده کرده است که سرمایه‌گذاران با بررسی این لیست، آنالیز و زیر نظر گرفتن رفتار آنها می‌توانند به آنها مراجعه کرده و سرمایه‌شان را به دست آنها بسپارند!

در این لیست اطلاعات بسیار کاملی از تریدرهای حرفه‌ای که شرایط کپی تریدینگ را دارند ارائه شده است. از جمله میتوان به زمان افتتاح حساب، میزان سودی که از حضور در بروکر آلپاری کسب کرده‌اند و بسیاری از نکات دیگر که برای سرمایه‌گذاران اهمیت دارد، اشاره کرد.

نکته قابل توجه کپی تریدینگ در آلپاری این است که باید درصدی از سرمایه‌ای را که در اختیار تریدر حرفه‌ای قرار داده‌اید، بپردازید. البته این اتفاق تنها در صورتی که به او به سود برسد رخ خواهد داد.

برای شروع فعالیت کپی تریدینگ توصیه داریم که همین الان از طریق لینک زیر اقدام کنید. با این حال اگر سوالی ذهن شما را در این زمینه مشغول کرده، میتوانید با بخش پشتیبانی در ارتباط باشید.

مطالـب پیشـنهادی
مشخــصات فایــل بازی
  • منبع: گیم ستاپ
  • پسورد: www.gamesetup.ir

دیدگاهتان را بنویسید