دلیل اهمیت دندانپزشکی کودکان تحت بیهوشی اصفهان

اگر ترس کودک شما از دندانپزشک قابل غلبه نیست و نمی خواهید درمان پوسیدگی دندان کودک خود را به تعویق بیندازید، می توانید درمان های دندانپزشکی کودکان تحت بیهوشی را در مراکزی انجام دهید که متخصصین بیهوشی و دندانپزشکان مجرب مجاز به انجام درمان دندانپزشکی هستند.

دندانپزشکی کودکان تحت بیهوشی اصفهان

پوسیدگی دندان نه تنها بر سلامت دهان و دندان کودکان تأثیر می گذارد ، که همچنین بر سلامت عمومی و و روانشناسی کودک نیز تأثیر گذار است. به همین دلیل پوسیدگی دندان باید در اسرع وقت و پس از اولین لحظه تشخیص درمان شود.

با این حال، انجام درمان دندانپزشکی در صندلی دندانپزشکی برای کودکانی که ترس از دندانپزشک دارند و یا به علت های دیگر ، همیشه امکان پذیر نیست.

در چنین مواردی صرف نظر از تعداد دندان های پوسیده می توان درمان و محافظت از همه دندان ها را به صورت یکجا با آرامبخش یا بیهوشی عمومی و بدون استرس کودک و خانواده انجام داد.

استفاده از خدمات دندانپزشکی کودکان تحت بیهوشی اصفهان در کودکانی که به دلایل مختلف نمی توانند تحت درمان دندانپزشکی قرار گیرند بهترین گزینه خواهد بود. برخلاف تصور رایج، درمان دندان در کودکان تحت بیهوشی عمومی مزایای بسیاری دارد.

با بیهوشی عمومی، تمامی اقدامات، از درمان دندان های پوسیده گرفته تا کاربرد پیشگیرانه، در یک جلسه انجام می شود و در نتیجه از وجود استرس در خانواده و کودک در طول فرآیند درمان جلوگیری می شود.به این ترتیب، خطر آسیبی که ممکن است به دلیل حرکات ناگهانی کودکان خردسال در طول درمان رخ دهد، از بین می رود.

قبل از تصمیم گیری برای انجام درمان دندانی تحت بیهوشی عمومی، کودک توسط متخصص بیهوشی عمومی معاینه می شود و وضعیت سلامتی به طور کامل بررسی می شود و در مواردی که هیچ مشکل خاصی در کودک برای دریافت بیهوشی عمومی وجود نداشته باشد، کودک در روز عمل با کمی غافلگیری در بیمارستان به اتاق مخصوصی منتقل می شود.

کودک ابتدا با دادن مسکن خوراکی تسکین می یابد و سپس با اثر دارو به خواب خفیف رفته  به اتاق عمل منتقل می شود.به این ترتیب نه احساس می کند که از پدر و مادرش جدا شده است و نه بعد از بیهوشی این موضوع را به یاد می آورد.

پس از درمان تمام دندان های پوسیده و درمان های محافظتی توسط متخصص اطفال، کودک توسط دندانپزشک کودکان تحت بیهوشی اصفهان بیدار می شود.

 چه کسانی باید به دندانپزشک کودکان تحت بیهوشی اصفهان مراجعه کنند ؟

کودکان دارای معلولیت جسمی
کودکان کم توان ذهنی
کودکانی که نیاز به درمان ترمیمی یا جراحی دارند اما به دلیل عفونت حاد، تغییرات آناتومیکی یا آلرژی نمی توان آنها را بی حسی موضعی کرد.
کودکان خردسال با حفره های مشترک به نام حفره بطری یا حفره های اولیه دوران کودکی
کودکانی که در صورت اعمال بیهوشی عمومی خطرات پزشکی آنها کاهش می یابد (با بیماری های سیستمیک مانند برخی بیماری های قلبی).
کودکانی که به هر دلیلی باید درمان آنها در یک جلسه تکمیل شود.

به خصوص در کودکان شیرخوارگی و پیش دبستانی که دارای تعداد زیادی دندان پوسیده هستند، درمان های دندانپزشکی تحت بیهوشی عمومی تضمین می کند که درمان ها به روش سالم تری انجام شود.

درمان های دندانپزشکی در کودکان دارای ناتوانی های ذهنی یا جسمی تنها با بیهوشی عمومی قابل انجام است.

تصورات غلط در مورد دندانپزشکی تحت بیهوشی عمومی

بسیاری از والدین هستند که فکر می کنند نیازی به چنین روشی نیست، به خصوص برای درمان دندان های شیری که تغییر خواهد کرد.

با این حال، دندان های شیری در سن 7-8 سالگی شروع به تغییر می کنند. تعویض دندان آسیاب در سن 11-12 سالگی کامل می شود. درست نیست بچه ها تا این سن با دندان های پوسیده زندگی کنند. این دندان های پوسیده که هر کدام کانون عفونت هستند، خطر جدی برای سلامت عمومی و سلامت دهان و دندان کودک را به همراه دارند.

علاوه بر این، دندان های پوسیده از غذا خوردن منظم کودک جلوگیری می کنند، خواب نامنظم شبانه و به خصوص پوسیدگی در ناحیه قدامی می تواند مشکلات روحی و روانی جدی را در کودک ایجاد کند.

به لطف تکنیک های جدید بیهوشی و داروهایی که امروزه استفاده می شود، بیهوشی عمومی بسیار ایمن انجام می شود. نکته مهم در اینجا این است که درمان در محیط بیمارستانی با تجهیزات و متخصصان کافی انجام شود.

همانطور که می دانید درمان های دندانپزشکی درمان های طولانی مدتی هستند، به خصوص در مواردی که نیاز به بیش از یک روش باشد. دندانپزشکان متخصص که تجربه انجام درمان های دندانی با بیهوشی عمومی را دارند، این مدت را تا حد امکان کوتاه می کنند و همچنین از تکرار بیهوشی عمومی جلوگیری می کنند.

درمان های دندانپزشکی تحت بیهوشی عمومی را می توان در هر سنی انجام داد، از سن 1 سالگی که اولین دندان ها رویش می کنند.

مدت زمان درمان با توجه به تعداد اقداماتی که باید انجام شود متفاوت است. در کودکی که بسیار ترسیده است، تنها انجام معاینه دندان حدود 1 ساعت طول می کشد. تمام درمان های دندانپزشکی پیشگیرانه از درمان دندان های پوسیده گرفته تا درمان پوسیدگی دندان را می توان به طور متوسط ​​در عرض 2-1 ساعت توسط متخصص اطفال با تجربه در انجام درمان های دندانی تحت بیهوشی عمومی انجام داد.

در صورت نیاز به مراجعه به دندانپزشک کودکان تحت بیهوشی اصفهان با کلیک بر روی لینک زیر به وبسایت دکتر مریم حاجی احمدی مراجعه کنید :

دندانپزشک کودکان تحت بیهوشی اصفهان

مطالـب پیشـنهادی
مشخــصات فایــل بازی
  • منبع: گیم ستاپ
  • پسورد: www.gamesetup.ir

دیدگاهتان را بنویسید